КОНКУРС «ПАНАЦЕЯ» — національний щорічний конкурс професіоналів фармацевтичної галузі, заснований на принципах повної відкритості й об’єктивності, що проводиться під егідою Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, материнства й дитинства, а також Фармацевтичної асоціації України. Мета його — визначити кращих працівників фармацевтичної галузі. Засновником конкурсу є компанія «ІЦ «Медпромінфо». Необхідність створення такого конкурсу обумовлена бурхливим розвитком фармацевтичної галузі в ринкових умовах України на основі сумлінної конкуренції, створення прозорих схем роботи й критеріїв оцінки професіоналів галузі та популяризації їх наукового, організаційного, інтелектуального потенціалу, спрямованого на збереження здоров’я нації. Організатори конкурсу «Панацея» об’єднали всіх учасників фармацевтичної галузі: науку, освіту, виробництво, дистрибуцію, роздрібну реалізацію ліків, контроль якості, регуляторну та інформаційну сфери. Методика проведення конкурсу щорічно вдосконалюється, відбуваються зміни, спрямовані на підвищення точності й об’єктивності оцінки одержуваних результатів. У 2005 р. Фармацевтична асоціація України запропонувала відмовитися від розподілу його учасників на державні і недержавні структури. З 2005 р. організатором конкурсу виступає ТОВ «Виробнича компанія Здорово», спонсором номінації «Персона року» — компанія «Hudson», генеральним інформаційним партнером — «Перший національний». Для об’єктивного визначення переможців ухвалені такі основні номінації та підномінації конкурсу: Проект року. Підномінації: а) соціальний проект: б) бізнес-проект; в) освітній проект. Препарат року. Підномінації: безрецептурний препарат (ОТС): а) ОТС вітчизняного виробництва; б) ОТС іноземного виробництва. Рецептурний препарат (RX): а) RX вітчизняного виробництва; б) RX іноземного виробництва. Аптека року: а) сільська аптека; б) міська аптека; в) аптечна мережа. Компанія року: а) іноземний виробник ЛП; б) вітчизняний виробник ЛП; в) дистриб’ютор ЛП. Людина року: а) провізор року; б) підприємець року; в) державний і суспільний діяч. Крім цього, оргкомітет може встановлювати Спеціальні номінації та відзначати фармацевтичні компанії або окремих осіб за особисті досягнення у фармацевтичній галузі України. Перелік номінацій від оргкомітету конкурсу «Панацея–2009»: 1. Фармацевт екстемпоральної групи. 2. Мережа комунальних аптек. 3. Наукове надбання України. 4. Лідер імпорту ЛЗ російського виробництва серед асортиментних компаній-імпортерів. 5. Соціальний проект. 6. Інформаційно-пошукова система. Претендентам необхідно одержати, заповнити й відправити до оргкомітету конкурсу попередній бланк заявки із вказівкою номінації, в якій передбачається участь. Оргкомітет протягом трьох робочих днів розглядає заявку й надає претендентові для заповнення докладну форму заявки, розроблену для кожної номінації. Оргкомітет підтверджує право претендента на участь у певній номінації. Члени експертної ради аналізують й оцінюють надану інформацію й віддають свій голос одному із претендентів у кожній номінації. Переможцем стає претендент, який одержав більшість голосів членів експертної ради, до складу якої входять фахівці, що користуються заслуженою повагою й авторитетом, добре знають проблеми всіх ланок фармацевтичної галузі й можуть гідно оцінити досягнення претендента. Оцінювання роботи компанії-виробника і дистриб’ютора проводять шляхом опитування споживачів за технологією САТІ (Computer Assistants Telephone Interview). Кожна номінація удостоюється головної відзнаки рейтингу — бронзової статуетки богині Панацеї, при цьому перевага в номінаціях надається колективам виробників, дистриб’юторів, іноземних фармацевтичних фірм, а не фізичним особам.
Юбилейный конкурс «Панацея–2009» — признание лучших из лучших! // Еженедельник Аптека — 2009. — № 37 (708); http://www.panacea.org.ua (офіційний сайт організаційного комітету конкурсу Панацея).